Jak sprawdzić szybkość łącza

Obecnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną na przykład z pogodą. Ale nadal może się zdarzać, w szczególności w sytuacji internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. O ile występuje jakiś problem z internetem, warto wytworzyć speed test.

Ten test pozwoli nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeżeli prędkość internetu jest bardzo dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji albo zdarzyła się jakaś awaria, przez którą zwyczajnie nie można właściwie dostarczać internetu. Jeżeli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, aby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy ostatnio nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. W pewnych sytuacjach problem może być tylko przejściowy i wystarczy, by router zewnętrzny albo wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny identycznie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Więcej: speed test.